reklama

Po dlhých mesiacoch...

...píšem pár riadkov, zamyslení, pohľadov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Po dlhých mesiacoch som zablúdil na svoj blog a v hlave, ale i v srdci mám túžbu napísať pár riadkov pre ľudí, ktorí zvykli môj blog čítať možno pravidelnejšie, možno menej. Máme tu síce iné médium Facebook, ktorý sa stal veľmi populárnym a tak trocha vytlačil blogovanie. Teda aspoň u mňa to platí. Ale blog má určite tiež svoje čaro.

Viem, že pre mnohých, ktorí pravidelne čítali moje články som už nie veľmi zaujímavý. Hlavne pre to, že už nie som rehoľníkom. A naozaj, čo si budeme nahovárať... Keď je človek nejakým spôsobom odlišný od ostatných, tak je pre nich zaujímavejší. Ja som bol odlišný od ostatných tým, že som patril do veľkej rodiny františkánov. A teda čo som napísal bolo trocha iné, ako to, čo píšu „obyčajní“ ľudia. Písal som z prostredia kláštorného spôsobu života, čo je pre mnohých tabu. Tým nechcem samozrejme povedať, že to, čo som napísal bolo lepšie, aby si to niekto zle nevysvetlil. Jednoducho ľudia sa viacej zaujímajú o niečo, čo je pre nich také tajomnejšie, nepoznané. A keď nájdu františkána na blogu, tak je to pre nich niečím lákavé. Pre niektorých v tom, že si môžu do dotyčného rypnúť a ponižovať ho, veď vo virtuálnom svete nikto nevie, kto ste. Ale boli aj takí a dúfam, že ich bola väčšina, ktorí moje články čítali s radosťou a boli im na povzbudenie. Viacerí sa ma pýtali, prečo som sa na blogu odmlčal. A možno aj to je ten dôvod. Jednoducho som zostal „obyčajným“ človekom. Už som nebol „zaujímavou osobou“, ktorá odhaľovala na blogu svoje vnútro, svoje myšlienky, názory, život rehoľníka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, isto mi budete oponovať a budete tvrdiť, že na blogu je mnoho ľudí , ktorí nie sú v reholi, nie sú kňazmi a predsa dokážu krásne a povzbudivo písať. A ja s tým úplne súhlasím. A práve preto si myslím, že tých krásnych a povzbudivých článkov je dosť a je z čoho si vyberať.

Môj terajší život je plný krásnych vecí, prekvapení. Určite tým najväčším je moja priateľka Zuzanka, ktorá je príkladom obetavosti, bezhraničnej lásky a starostlivosti. A to naozaj viem o čom píšem. Som Bohu vďačný za to, že mi ju poslal do cesty. V dnešných časoch je niekedy dosť ťažké nájsť dobrého partnera. Aj v mojom veľmi blízkom okolí sa stretávam s týmto problémom a veru nie je to dobré. Dosť ma to oberá o pokoj. Naozaj zle je človeku samotnému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú samozrejme aj situácie z ktorých mi nie je dvakrát do smiechu, ale o tom sa tu nechcem rozpisovať v záujme diskrétnosti dotyčných ľudí, ktorí sú mne veľmi blízki. Ja viem, že na svete je veľa utrpenia a možno to moje v porovnaní s utrpením iných je úplne nič...No každý človek práve to svoje utrpenie, ktoré momentálne prežíva považuje za to najväčšie.

Vo svete je nejako veľa ľahostajnosti, nevšímavosti a agresivity. Neprejde jeden deň, kde by som nepočul o bitkách, prepadoch, utláčaní a zneužívaní moci. Vtedy sa pýtam: „Kam toto až zájde?“ Boh je naozaj veľmi trpezlivý a ja Ho za to vážne obdivujem. A ďakujem Mu, že to s nami ešte stále ťahá...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dennodenná starosť o bývanie, o prácu, o mzdu, o zdravie blízkych ma oberajú o vnútorný pokoj a ja neviem, ako ho získať. Vyhliadky do budúcnosti pre mnohých nie sú ani zďaleka také ružové. A mnohí to vážne nezvládajú – počet samovrážd o tom dosť jasne svedčí. Ale vedie tadiaľ cesta? Určite nie. Zlo plodí len ďalšie zlo. Dobro plodí ďalšie dobro. Čiže to je cesta – DOBRO.

Dobro k sebe a ostatným. Tolerancia. Nemyslieť len sám na seba. Zaujímať sa o druhých, aby cítili, že nie sú na tomto svete zbytoční. Sám sebe teraz nastavujem zrkadlo, pretože sa tak nesprávam. Priznávam, že ma pohltil tento svet s jeho pravidlami, zlými pravidlami. Chcem to zmeniť, ale nemám dostatok síl. Alebo inšpiráciu? Alebo dôvod? Sám neviem...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem kadiaľ, ale neviem ako...Nechcem vedieť? Som ľahostajný?

Zlo, ťažkosti, problémy, to všetko sú mraky, ktoré zakryjú slnko a my sme zrazu bezradní...

...dúfam, že som týmto článkom nespôsobil viac zla ako dobra, nepriniesol viacej tmy ako svetla...

Ak áno, prosím o prepáčenie a sľubujem, že sa polepším...

Roman Effenberger

Roman Effenberger

Bloger 
  • Počet článkov:  107
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  zamysleniamyšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu